Χάρις Αλεξίου - Άνθρωποι Μονάχοι

Alltså. Jag råkade liksom köpa en ny dator under engelskalektionen idag. Jag har varit sugen på en notebook ett bra tag men inte riktigt känt att det är värt fyratusen av rikets daler för en leksak att ha i skolan och på kortare resor. På gränsen men nää. Sen råkade en snubbe i klassen nämna att han tänkte sälja sin halvårsgamla lilla acer för två och fem och jag gick igång ordentligt. För att inte göra något dumt på plats sa jag att jag skulle känna lite på det över helgen men att han inte skulle sälja den innan måndag. Ringde pappa för att kolla om han kunde tänka sig att dela på utgiften i veckan och fick KÖPDENNU som svar. KÖPDENNUJAGKOMMERFÖRBISKOLANMDPENGAR. Ungefär. Sagt och gjort.
Efter några timmars pill har jag nu installerat och avinstallerat diverse småsaker, fuckat lite med grundinställningarna och sett till att jag får ha mitt vanliga bildspel i bakgrunden trots att win7 starter egentligen inte tillåter det, och en säl när man ska logga in, åter igen utan att operativsystemet egentligen tillåter det. Men det är ju sånt internet är till för liksom. Jag är inte så pepp på att överföra all media jag har på Kurt till Karl Kurt Jr däremot funkade det fint att dela filer över nätet så jag har importerat all musik till spotify. Bilderna vill jag bara ha på en och samma plats och filmer kan jag ju alltid fortsätta ha på USB. Den är verkligen som en liten valp från fina datorn hemma, identiskt bakgrundsbildspel, synkade bokmärken, lösenord och tema i Chrome och alla småinställningar som hastigheten för att öppna fönster och aktivitetsfältet till höger. Som det ska vara. Tryggt och fint och lite spontant och helt perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0