Miss Li - All I Need is You

Snart klar med Utvandrarna. Motivationen att beta igenom min boklista växer åter igen men att lyssna istället för läsa känns obehagligt och nytt. Jag börjar med de mindre imponerande titlarna. För att känna efter. För att göra mig bekväm. Sedan får vi se. Pappa var här tidigare och nu har min begagnade byrå en extra hyllrad och på dörrn till köket hänger nu en spegel på insidan. Rummet börjar mer och mer likna ett hem. Nästa helg kommer jag ha musik i stereon, de nödvändiga sladdarna låg tydligen hos pappa men imorgon åker jag ju bort och resterande av nästa vecka hoppas jag att jag är i Branos hus. Ensam, med katten. Jag hade tänkt simma idag men efter två prov och 50 min. extra i skolan, plus pappa, kändes det inte riktigt så motiverande längre. På tisdag blir det förmodligen kött och pannkakor med David och Louise så simningen får bli av efter skolan på måndag, även om jag slutar vid fem.
För några dagar sedan provade jag på att göra en chokladmousse. Den var fantastisk, jag är övertygad om att den räddar liv. Typ.
1 avocado
6 dadlar
½ dl vatten
½ dl kakao
½ msk vaniljpulver
en nypa salt
mixa som besatt. Prova. Nu ska jag bleka om håret och måla naglarna. Som en riktig kvinna.

Kommentarer
Postat av: Älin

FAN MÅSTE PRÖVA att det ser ut som bajs är bara en bonus

2011-02-24 @ 23:24:42
URL: http://valrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0