Aqualung - Strange and Beautiful

Nästa vecka fyller jag år och det var meningen att vi skulle ha en liten familjemiddag och jag skulle le och vara trevlig och tacksam och ta emot. Det var i alla fall tanken tills jag blev informerad att mina föräldar tydligen fortfarande tänker käfta emot BUP och diagnoseringen. Det har gått ett halvår, get the fuck over it liksom. Jag hade kunnat förstå vad som får dem att tro att de har rätt att trassla och stressa mig om jag visade mig vara psykopat eller schizoid eller något, kanske en diagnos som var svår att bli av med eller som kunde försvåra det att få jobb eller gud vet vad. Men nu är det inte så, och om jag känner för att bli av med stämpeln, som inte är någon stämpel, kan jag utan vidare be om en andra utredning och låtsas vara så anti-autistisk det bara går. Et voila. Teamet sa ju själva att jag med stor sannolikhet inte kommer uppfylla kriterierna för AS när jag blir mer välanpassad. Så vad helvete är problemet? Är verkligen mitt välmående så oviktigt att det är högre prioritering på att ha rätt?

Ett är säkert, jag tänker helvete heller inte sitta och le och ta emot.
(Stockholm, mys, choklad och taco. Vill egentligen bara tillbaka. Men man kan ju inte få allt här i världen.)

Kommentarer
Postat av: Jonny

Den enda arbetgivaren i sverige som kan se en ev diagnos är säpo, ingen annan kan säg ett knyst, och om ev diagnos skulle komma fram på något vis och en arbetsgivare skulle vara dryg, så är det bara att casha in 300-500 000 för kränkningen, en bekant fick 300 000 för att han fick sparken pga han rökte marijuana...ganska stört!

2011-03-07 @ 18:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0