IamX - Spit It Out

Jag vet inte varför jag blir så lätt upprörd nu för tiden. Det är fan någonting. Och jag har blivit mer konsekvent. Det är en dålig kombination. Börjat lägga ifrån mig luren när jag bli irriterad på personen i andra änden. Lyssnar lite ibland, de låter så upprörda. Och besvikna. Det ligger väl en viss fascination i det. Det är som voyeurism, fast i en situation jag själv satt upp. Lite hopkok av allt liksom. Sadovoyeurism. Samtidigt handlar det ju inte om något sexuellt så det är väl att dra ogiltiga paralleller. Det gör mig lite förbannad också, att lyssna på pappa som i andra änden av luren upprepar mitt namn, irritationen något uppblandad med oro. Som om det är han som gör fel. Som om han borde veta bättre än att tro att jag tappat bort mig i dagdrömmar och bara glömmer att svara på hans tilltal.
Idag sa han att han skulle komma in till stan efter jobbet, att han skulle komma förbi med lite grejer som jag har tänkt hämta. Inga nödvändigheter, men bekvämligheter. Han ångrade sig och här sitter jag med en liten lista på blue keld och papiljotter och saltkvarn och selleri utan att riktigt veta vad jag ska göra av den. Vill kasta datorn i väggen. Jag har blivit så förbannat bortskämd.
Jag sov ungefär fyra timmar inatt, kom till den senare engelskalektionen vid halv tio istället för att vara i skolan vid 8 så som schemat påstår att jag ska. Men det var värt det. Uppsatsen blev acceptabel och dagen var fin. Blev aldrig för trött för att prestera någorlunda, var snygg och nöjd och slutade vid tre. Har psykologiprov på torsdag och ska försöka komma iväg till rosenlund efter kvartsamtalet (som jag är ovanligt nervös inför, nervositeten i sig gör mig nervös och jag försöker lista ut vad jag gjort fel). På fredag ska det vara minus elva grader celsius och mormor ska hämta mig efter skolan. Hon kommer ha med sig paj gjord med grahamsmjöl och fylld med broccoli och oxkött. Jag vet inte om jag tycker om oxkött, det låter jävligt udda, men jag är sugen på kött och jag älskar paj och broccoli så det kan ju inte gå fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0