IamX - the Negative Sex

Hej jag fick erkänna för mig själv hur pass sockerberoende jag faktiskt är och har blivit informerad att skiten även triggas av mycket annat såatteh, typ, bajs. Dagen har känts chill men generellt brukar jag ha cravings ungefär varannan dag. Åt en halvliter glass igår. Cupcakes. Pepparkakor. Marsipanpraliner. Blir sötsugen av doften från mitt schampo som hänger kvar i badrummet. Inbillar mig att mina fingrar luktade lakrits. Haft huvudvärk de senaste veckorna. Ångest fram och tillbaka. Inte äta socker oavbrutet - ångest, äta socker som en gris - ångest. Ska försöka prioritera att bli kvitt det framför att ha koll på energiintag. Ofattbart jobbigt men en nödvändighet. Slutar magen krångla som den gjort sedan jag tog upp sockret kommer jag ju ändå må bättre. Intalar jag mig.  Undrar om jag kanske kan få dricka Blue Keld ändå, det är ju ungefär det godaste som finns. Ska fixa matschema och grejer, med tider och allt så jag faktiskt ser till att äta. Alltid lättare att låta bli att stoppa dumheter i sig om man redan är mätt.
Ute är det plötsligt helt vitt. Överallt. Jag funderar på hur tjockt det är. Om det är mysigt att leka i. Om jag kommer halka mycket. Om jag kanske ska skippa PB-dagen imorgon. Om det är en legitim ursäkt. Om de kommer kräva att jag kommer på måndag då, när alla andra är hemma och sover sött. Ångest.
Om jag kanske borde lära mig, sluta tänka, och gå och lägga mig. Om jag ska be(beodra) någon att komma hit och kramas. Om jag alltid har varit såhär liten och ynklig och kelig om kvällarna. Om jag alltid kommer vara det. Om smärtan innanför mitt revben är någonting jag borde oroa mig för.  Om den här huvudvärken och sömnlösheten påverkar mig mer än jag själv uppfattar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0