Hocus Pocus Pink - Rats

Hej idag spelade jag klart Pink Panther Hocus Pokus Pink, Pink Panther Passport to Peril och Chefrens pyramid. Med andra ord har jag inte pluggat det minsta. Imorgon har jag fysiklektion och sedan är skolveckan slut. Bästa skolveckan någonsin.
Hittade ÄNTLIGEN Metropia för nerladdning. Men den sparar jag till sällskap och sånt, istället såg jag Jennifer's Body och spelade Chefren hela helgen. Fixade Pettson och Findus i snickarboden och i trädgården som ISO tack vare Elin idag och imorgon får jag 3e klass. Mulle Meck fixade jag igår tillsammans med mysteriet på Greveholm. Med andra ord har jag arbetat jävligt hårt för att få ihop alla spel jag minns från min barndom, för att få lite lugn och ro. Än något mindre att tänka på från äldre tider. Musiken och sagorna har jag ju letat upp sedan tidigare. Slängt gamla fotografier, teckningar, texter.
Det är fan inte mycket kvar.
Känns helt fantastiskt.
För alla vill ju ha avslut.
Alla vill leva i nuet.
Och jag har ju ändå den fantastiska lyxen att jag aldrig gillade folk när jag var liten heller så alla mina nostalgiska fixeringar är materiella. Och spel, sagor och musik är ju ändå lite enklare att leta reda på, bearbeta och få avslut med än människor.
Hitills har jag alltid hittat något nytt som ligger och skaver från förr, men vad kan det möjligtvis finnas kvar nu?

(Helt ärligt är det ganska strunt samma om jag hittar mer. De är ganska spännande projekt. Och hittills har det ju gått bra.)

Kommentarer
Postat av: Schackimatti Pekkanen

Jag är pepp på Metropia!

För övrigt får du gärna dela med dig av nostalgin!

Är för lat, har för lite plats och är för frikyrklig för att fixa det själv...

2010-05-13 @ 01:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0