Carla Bruni - Quelqu'un M'a Dit

Har elakt kemiprov imorgon och tydligen även ett svenskaförhör. En bok på 300 sidor varav 150 är olästa och 50 oöversatta glosor. Men det är chill. För sen äre helg. Och på helgen är inte stress och läxor tillåtet och jag tänker bara ligga och vältra mig i min egen smuts och vara glad apa. Överväger att flyga förbi biblioteket och bocka av ännu en av böckerna på min nyfunna lista över dystopisk litteratur. För det är sånt som gör livet värt att leva. Faktiskt. Det och crepes. Med keso och skinka. Vilket är precis vad mamma lovat kommer finnas tillgängligt i vår tomma, men nu för tiden ganska hemtrevliga, lägenhet. Är jag duktig sliter jag mig från dumburken och datorskärmen och läser som en duktig nörd. Förhoppningsvis glömmer jag inte glasögonen hemma. Helger är snälla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0