Dan Wilson - Breathless

Hej nu äre nyårsafton och alla är glada, tjocka och kära. Vilket i sin tur lett till att jag bestämt att jag 1) kommer sätta mig och pappa på en diet bestående av sjukhussoppa när vi kommer tillbaka till kylan och 2) tänker låta mig bli kär om jag hittar en snygg ginger med tatueringar (vilket ju hur som helst är lika med aldrig så det är ändå en ok kompromiss!).
Känner iget särskillt inför nya året och decenniumet 2010. Uppskattar faktumet att jag överlevt det värsta vinteräcklet och att våren än en gång närmar sig. Skolstarten väntas med blandade känslor och jag gör mitt bästa att inte tänka på det.
Året har varit ovanligt känslolöst och lugnt, inte i direkt mening men i gämförelse med tidigare. Minns knapt något alls men visst saker och ting har ändrats; inte nödvändigtvs till det bättre men heller inte till det sämre. Kroppen har ändrats radikalt med nya former jag inte alls känner igen sedan tidigare och allt i huvudet är uppochner. Nya skolan förde med sig en ny trygghet men även en gammal dålig vana att ihärdigt inte vilja ge respons på tilltal. Vänner och känslor har i synkroniserad takt tillkommit och förvunnit. Sömnen har blivit sämre och sämre men nya drömmar har ändå sett till att hålla kvar viljan att varje natt krypa ner under täcket för att vänta i timmar på John Blund. Världen ser ut som den alltid gjort; och helt ärligt gör nog jag det också.

Så, för att fira ännu 365 dagar överlevda på vår futtiga planet höjer jag glaset för den nya framtiden och hoppas att vi får avnjuta den tillsammans med de som får oss att fortsätta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0