Veronica Maggio - Stopp

Fick utmärkt goda våfflor hos Emma i förrgårkväll också. Måste påpekas. Tror det var en sådär tio år sedan jag ätit våfflor innan.
Sovit tolv timmar. Känner mig inte det minsta utvilad. Önskar smått att jag hade skärpt mig och gått upp vid nio när jag först började vakna till. Men icke! Får väl börja ställa väckarklockan, vill helst inte typ... dö vid skolstarten. Lite skillnad på halv ett och kvart i sex ändå.

Såg hur som helst Watchmen igår! Grymt bra film. Hade velat fram och tillbaka ett tag och kände att jag inte riktigt ville. Superhjältar liksom, hur bra kan det bli. Vilket egentligen är jävligt dumt för jag har ju läst watchmen och visst jag minns inte riktigt något ur storyn men jag har för mig att jag gillade den.
Men det kan ju också vara min envisa inställning att den moderna mäniskan inte kan göra bra film längre. Att allt värt redan är gjort. Men även jag ska väl ha fel tillslut.
Hela stämningen var perfekt uppbyggd, soundtracket bara gamla klassiker och färgern smått desatuerade. Våldsscenerna sådär detaljerade så man nästan ryser och Rorschach så sönderbankad och sliten att jag lite vill ta hem och bädda ner honom.
För att inte avslöja något för dem som varesig sett eller läst den borde väl motivationen att det lite känns som att få hela mänskligheten i ett nötslag intryckt genom hörselången räcka. Egoister och äckel och vridna verklighetsuppfattningar och jag får såndär fluffig mysig känsla i hela kroppen av den.

Nej nu ska jag stilla min träningsabstinens lite... ute i solen... och värmen... usch, aja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0