Yma Sumac - Chicken Talk

Drömde att jag missade vår CC-skrivning imorse och vaknade med adrenalinöverskott. Missuppfattade tiden vi skulle sluta och gick en halvtimme för tidigt. Björn tappade bort min uppsatts på Processen. Helt ärligt är det fan helt ok ändå. Jag har kommit in någorlunda i Zen and the Art of Motorcycle Maintenance och det är sommar ute. Pappa frågade ironiskt om jag drabbats av agorafobi när jag var för rädd för att gå till handelbanken pga allt folk. Mitt vitamintillskott är slut och jag håller mig vaken med Yma Sumac.

Såg Earthlings igårkväll. Jag har alltid respekterat men aldrig riktigt förstått mig på vegeterianer/veganer. Nog för att jag har mer medlidande med djur än människor, men vad jag ogillar med köttindustrin är snarare hur pass folk tillåter sig och strävar efter att förringa liv. Det är en sak att döda, det är en annan att vägra inse vad det innebär. Förnekan är en av de få saker jag verkligen inte står ut med.
Och nog för att det känns väldigt fånigt att lagt så få funderingar inom ämnet att en film kan påverka min inställning, men helt ärligt känner jag för att sluta med alla animaliska produkter. Omedelbums. Hejja?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Heja, heja!

2011-04-26 @ 21:03:48
Postat av: Christoffer

:D Du läser boken! Och ja, Go Vegan! Inte för att jag är det, föröker ibland men helt plötsligt sitter jag med en halloumi i handen och en lax i munnen.

2011-04-28 @ 16:45:42
Postat av: Anonym

göre då rå

2011-05-10 @ 16:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0